KTÜ makina deyince herkes bir duraklar. Nedeni ise KTÜ'nün en zor bölümlerinden biri olması. Zor derken dersler mi zor yoksa hocalar mı sıkıntılı orası muamma. Bana göre hocalar ne kadar sıkıntılı olursa olsun insan çalışır ve hedefleri doğrultusunda hareket ederse yapamayacağı şey yoktur. Sonuçta bu bölümü de birileri bitiriyor. Uzun lafın kısası hedeflerimiz doğrultusunda ne kadar çok ve düzenli çalışırsak hedefe ulaşmamız o kadar kolay olur.
KTÜ makina mühendisliği hakkında detaylı bilgiler şu şekildedir;
Kuruluş
|
Eğitim öğretime 1969 yılında başlamış olan KTÜ Makina
Mühendisliği Bölümü, Türkiye'nin üçüncü en eski makine mühendisliği
bölümüdür. Bölüm; Termodinamik, Malzeme Bilimleri, Konstrüksiyon ve İmalat,
Mekanik, Makina Teorisi ve Dinamiği, Enerji ve Otomotiv olmak üzere yedi
anabilim dalından oluşmaktadır. 2005 yılında İngilizce hazırlık sınıfı
açılmış ve karma dille eğitim-öğretime başlanmıştır.
|
Kazanılan Derece
|
Makina Mühendisi
|
Derecenin Seviyesi: Lisans
|
Çalışma Şekli: Tam Zamanlı
|
Kabul ve Kayıt Şartları
|
1 - Lise ve dengi okul diploması,
2 - Üniversite Yüksek Öğretime Geçiş Sınavı (LYS)'den yeterli puan, 3 - İngilizce eğitim için yeterli dil becerisine sahip olma |
Öncel Eğitim Tanımlaması
|
Türk yüksek öğretim kurumlarında öncel eğitimin tanınması
süreci henüz başlangıç aşamasındadır. Bu nedenle, Karadeniz Teknik
Üniversitesi'nin tüm programlarında da öncel eğitimin tanınması tam olarak
başlatılmamıştır. Ancak, bölümlerin zorunlu müfredatlarında yer alan Temel
Bilgisayar ve İngilizce gibi dersler için her dönem başında muafiyet sınavı
düzenlenmektedir. Bu derslerden kendi kendilerine öğrenme sürecini tamamlayan
ya da değişik yollarla bu derslerdeki öğrenme çıktılarını sağladığını düşünen
öğrenciler, bu sınavlara girebilme hakkına sahiptir. Sınava giren
öğrencilerden başarılı olanlar ders programındaki ilgili dersten muaf olur.
|
Dereceye Yönelik Kurallar
|
Makina Mühendisliği Bölümü öğrencilerinin lisans
derecesini alabilmeleri için ders planında yer alan toplam 240 AKTS karşılığı
dersi başarıyla vermiş olmaları ve 60 iş günü mesleki stajlarını ve staj
raporlarını tamamlamaları ve Bitirme Projelerini başarıyla vermiş olmaları
gerekmektedir.
|
Program Profili
|
Makina Mühendisliği, temeli kuvvetli bir matematik ve
fizik eğitimine dayanan ve ardından ısı bilimi, akışkan mühendisliği, malzeme
bilimi ve mühendisliği, katı mekaniği ve mekanik tasarım gibi başlıca dört
birincil mühendislik biliminde derinlemesine bilgilerin verildiği çok geniş
bir alanı kapsayan bir mühendislik disiplinidir. Makina Mühendisliği Bölümü,
endüstride ve insanların günlük yaşantısında kullanılan makinelerin tasarımı,
yapımı ve işletimi üzerine eğitim öğretim veren bir bölümdür. Bölümün ana
hedefi, hızla gelişen bilim ve teknolojinin gerektirdiği bilgiyi sağlamak,
gelişen teknolojiye paralel olarak gerekli bilgi ve bu bilgileri pratiğe
aktarabilecek becerilerle donatılmış ve gerektiğinde analiz ve sentez
yapabilme yeteneğine sahip mühendisler yetiştirmektir.
|
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
|
Öğrenciler, her ders için ara sınav ve yarıyıl sonu
sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınavın katkısı %50, yarıyıl
sonu sınavının katkısı % 50 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden
değerlendirilir ve yarıyıl sonu sınavında en az 45 puan alma zorunluluğu
vardır. Öğrenciler her yarıyılın sonunda, o yarıyıla ait başarısız oldukları
bütün derslerden bütünleme sınavına girebilir. Bir dersten
(AA),(BA),(BB),(CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi
başarmış sayılırlar.
|
Mezuniyet Şartları
|
Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı)
derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not
ortalaması elde eden ve mesleki stajı ile hazırladığı staj raporundan geçer
not alan öğrencilere MAKİNA MÜHENDİSLİĞİ alanında lisans diploması verilir.
|
Mezunların İstihdam Profilleri
|
Makina Mühendisliği bölümü mezunları kamu ve özel sektörde
meslekleri ile ilgili pek çok alanda istihdam edilmekte ve kendi işlerini de
kurabilmektedir.
|
Üst Derece Programlarına Geçiş
|
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES
sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine
sahip olmaları koşuluyla üniversitemizde veya diğer üniversitelerde makina
mühendisliği alanında veya makina mühendisliği alanından öğrenci kabul eden
diğer lisansüstü (yüksek lisans ve doktora) programlarda öğrenim
görebilirler.
|
İletişim Bilgileri
|
Adresi : KTÜ
Makina Mühendisliği Bölüm Başkanlığı 61080 Trabzon
|
Telefonu : +90
462 377 2905
|
Belge
Geçer : +90
462 377 3336
|
E-Posta : bbmakina@ktu.edu.tr
|
Web Adresi : http://www.muhfak.ktu.edu.tr/makina
|
Bölüm Olanakları :
|
Bölüm; öğrencilerin kullanımı için derslikler,
eğitim-öğretim ve araştırma laboratuvarları ve diğer öğrenim amaçlı
birimlerle donatılmıştır. Bölümde başlıca mekanik laboratuvarı, malzeme
bilimleri ve imal usulleri laboratuvarı, içten yanmalı motorlar laboratuvarı,
makine elemanları laboratuvarı, talaşlı imalat atölyesi, termodinamik
laboratuvarı, ısıtma-havalandırma-iklimlendirme laboratuvarı ve
hidrolik-akışkanlar laboratuvarı bulunmaktadır.
|
Ders notlarını sitede bulamıyorum
YanıtlaSil